owsianka na zimno

Letnia owsianka na zimno

Latem zdecydowanie częściej lubię jeść zimne, owocowe śniadania. Są sycące, orzeźwiające i bardzo optymistyczne 🙂
Jeśli jesteście fanami owsianki na ciepło, ta na zimno może Wam się spodobać!
Jest zupełnie inna, dla mnie, o wiele bardziej aromatyczna i smaczna a wszystko to za sprawą świeżych owoców, których teraz mamy coraz więcej w zasięgu ręki.
Zachęcam Was do wypróbowania przepisu na letnią owsiankę z owocami sezonowymi – u mnie w tej wersji z truskawkami, do których mam ogromną słabość 🙂

Składniki (na 1 porcję):

Jogurt grecki lub naturalny 1 mały kubek
Płatki owsiane / jaglane / żytnie – 3 lub 4 duże łyżki
Dowolne orzechy lub migdały – garść
Owoce sezonowe – maliny, truskawki, jabłka, gruszki – objętość jednej szklanki (czyli np. 1 jabłko, szklanka truskawek / malin)

Przygotowanie:

Przed rozpoczęciem przygotowania owoców, jogurt mieszamy z płatkami w miseczce i odstawiamy na ok. 10 minut aby zmiękły. Jeśli płatki są drobno zmielone wystarczy im nawet 5 minut, jeśli grubo (albo np. używamy płatków żytnich) można odstawić je na chwilę dłużej.

W międzyczasie myjemy, obieramy i kroimy owoce. Dzisiejsza owsianka jest z truskawkami, ale spokojnie można użyć innych owoców, które macie pod ręką. Jeśli decydujecie się na coś bardzo kwaśnego, do bazy z jogurtu i płatków można dodać miodu lub dowolnego słodu.
Jeśli orzechy i suszone owoce są duże, to je siekamy. Jeśli nie – wrzucam je w całości.

owsianka na zimno

Na koniec wszystkie składniki wrzucamy do miseczki z jogurtowo-płatkową bazą i… siadamy do śniadania!
Smacznego!

Jeśli takie śniadanie Wam zasmakuje, możecie jeść je przez cały rok! Jesienią idealnie sprawdzają się jabłka i gruszki a zimą banany i suszone owoce!

Jestem bardzo ciekawa, czy taka wersja owsianki przyjmie się w Waszych domach? Dajcie mi koniecznie znać i podzielcie się wrażeniami!

No Comments

Miło mi Cię gościć - pozostańmy w kontakcie. Skomentuj, subskrybuj, podziel się pomysłem :)