Chleb Pełnoziarnisty “na słodko”

Uwielbiam zapach pieczonego chleba…

Kiedyś kupowałam chleb, nie zwracając uwagi na skład, kolor, rodzaj mąki z jakiej był upieczony. Wraz z upływem czasu i coraz większą świadomością jedzenia zaczęłam przyglądać się składom produktów, które kupuję i  przeraziło mnie, co może znaleźć się w chlebie… Zaczęłam więc szukać przepisów na chleb pełnoziarnisty, który był jednym z elementów mojej diety i skomponowałam wreszcie swój ulubiony.

Przyrządza się go tylko w 5 minut!

Składniki:

płatki owsiane 100g

pestki z dyni 100 g

pestki słonecznika 120 g

siemię lniane 80g

sezam 80g

orzechy nerkowca  (drobno posiekane) 20g

suszona śliwka 50g (pokrojona wedle uznania, czasem zastępuję ją daktylami)

jogurt naturalny 200ml

miód 2 łyżki

masło orzechowe 1 łyżka

jaja L 4szt.

szczypta soli

Przygotowanie:

Wszystkie składniki dokładnie mieszamy. Wlewamy do foremki-keksówki. Pieczemy godzinę w 180 stopniach.

Po upieczeniu chlebek musi ostygnąć, dlatego warto upiec go wieczorem, wtedy jest najlepszy na śniadanie następnego dnia 🙂

Mam nadzieję, że tak samo jak ja zakochacie się w tym chlebku i od dziś będzie gościł na Waszych stołach.

Chleb pełnoziarnisty

Jestem zwolenniczką wersji tego chlebka ” na słodko”, ale myślę , że spokojnie może on być też chlebem “na słono”.

Pieczecie domowy chleb? Jakie są Wasze ulubione ziarna, których używacie? Napiszcie w komentarzu pod tym postem lub na Facebooku MiejskoWiejsko!

 

No Comments

Miło mi Cię gościć - pozostańmy w kontakcie. Skomentuj, subskrybuj, podziel się pomysłem :)